Monday, April 16, 2012

Street Rods--Take Two.

Next to catch my eye was this '34 Ford coupe.

There's just something about a flame paint job...

No Street Rod gathering would be complete without a little deuce coupe,

or a GTO. 


As much as I like them for their practicality, I've got to admit--nobody writes rock 'n roll songs about Volvo station wagons.

Not all the rods had pristine paint jobs.  This Dodge Brothers pick-up is a work in progress.

This model A Ford ice cream truck was popular.  I like the row of little brass bells above the wind screen.


"She's real fine, my 409"; another car, another song.


The real deal.

"Moon Equipped"

Supercharged '40 Ford

The Ford's blower.  The Grey Marine 2-stroke diesels I worked on in the service had these same GM 671 blowers.
 That's enough eye-candy for one session.  I'll continue with a few pix in my next post.

3 comments:

  1. Hej George !
    Vilka tuffa bilar. Du har rätt ingen skriver en
    rocklåt om Volvo. Det närmaste man kan komma är
    en rockabilly av en som kallade sig Eddie Meduza,
    låten heter "Volvo get out of town".
    Hälsningar !
    Johannes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Johannes: Eddie Meduza! OJ! Inte Beach Boys precis, eller hur?

      Hälsningar!
      George

      Delete
  2. Hej igen !
    Nej Meduza var inget jag lyssnade på. Han hette egentligen Errol (som Errol Flynn)Leonard Norstedt var född 1948 i Göteborg som jag men han
    söp ihjäl sig och dog 2002. Beach Boys var några av mina favoriter
    var på deras konsert på Liseberg i Göteborg mitten av -60 talet.
    Jag var inte 20 fyllda och pratade med en "gammal" kvinna i kön som
    skulle gå på båda konserterna hon var nog inte mer än 50 år men i
    mina ögon en äldre dam. Jag var imponerad av henne.
    Hälsningar !
    Johannes

    ReplyDelete